photo by Choku KIMURA

この作品は4つの存在によって1つのドローイングマシンが構成されており、それぞれが自分勝手に振る舞っている。 唯一動くことのない中央の存在は、絵を描く作業に直接関与しないため不要な存在と考えることもできるが、ライトが点いたり消えたりする様子から、このマシンのブレーン的な存在と捉えることもできる。 プリミティヴな動きの連続によって見た人に意味のある振る舞いだと錯覚させるというやり方に加えて、複数の存在の関係性を介して意味を生成できるような余白を意識して制作した。 「2021 アジアデジタルアート大賞展<学生 インタラクティブアート部門>」で入賞。 東京藝大アートフェス2022で「ゲスト審査員特別賞」を受賞。

In this work, one drawing machine is composed of four beings, and each one behaves on its own. The only non-moving central being can be considered unnecessary because it is not directly involved in the painting work. However, you can think of it as a brain of this machine because the lights turn on and off. In addition to the way that a series of primitive movements makes the viewer think that it is a meaningful behavior, I have created a margin that allows the viewer to generate meaning from the relationship between the four beings. Received the Finalists' Awards at "2021 Asia Digital Art Award (Student Category / Interactive Arts)". Received the Guest Jury Special Award at "TOKYO GEIDAI ART FES 2022".

インスタレーション
H200×W200×D250cm
2021年制作